Наша екскурсія відбудеться 17 травня о 12:00.
Деталі для підключення:
Topic: Віртуальний тур
Time: May 17, 2022 12:00 PM Helsinki
Join Zoom Meeting
https://us06web.zoom.us/j/86703516063?pwd=eXA5Rm9GVm5VaG9FaEtiYzEzekRSdz09
Meeting ID: 867 0351 6063
Passcode: 469294
https://learningapps.org/view5911340
На закріплення пограйте в гру
«Перший мільйон»
Найбільше озеро за площею |
|
Найбільше скупчення
прісноводних озер світу |
|
Найвисокогірніше озеро
світу |
|
Найбільше за площею озеро
Африки |
|
Найглибше озеро світу |
|
Найсолоніше озеро світу |
|
Бажаю успіхів! Бережіть себе!
• Невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водою:
а) острів; б) півострів; в) материк.
• Середземне море є морем:
а) окраїнним; б) внутрішнім.
• Океан, переважна частина якого розташована у Південній пів-кулі:
а) Тихий; б) Індійський; в) Атлантичний.
• За походженням острів Мадаґаскар є:
а) материковим; б) вулканічним; в) кораловим.
• Порівняно вузький водний простір, що сполучає водойми та відокремлює ділянки суші:
а) затока; б) море; в) протока.
2. Вивчення нового матеріалу.
- Проведіть самостійно дослід: розчиніть 1 столову ложку морської солі в 1 л води — і одержите «морську» воду.Солоність морської води. Одиниці вимірювання солоності
- Прочитайте розділ параграфу 42 та перегляньте відеоматеріали.
З'ясуйте закономірності зміни солоності та температури вод Світового океану.
Проаналізуйте карту показників середньорічної температури води на поверхні Світового океану та поясніть причини змін цих показників.Проаналізуйте карту показників середньорічної солоності води на поверхні Світового океану та поясніть причини відмінностей показників у різних частинах океану.
• Чому на великих глибинах солоність вод майже не змінюється?• Чому температура поверхневого шару океану від екватора в бік полюсів зменшується?
• Чому взимку площа, вкрита кригою в океані, розширюється, а влітку, навпаки, скорочується?• Чому океанічна вода замерзає не за 0 °С, а за –0,5 °С, –1,0 °С, а іноді й за –2,0 °С?
• Чому в Червоному морі солоність води вища за середню океанічну — 42 ‰?
• Аравійське море — 36–37‰;Завдання. Порівняйте солоність окремих частин Світового океану із середньою океанічною та поясніть причини відмінностей:
• Бенґальська затока — 32 ‰;• Ґвінейська затока — 31–32 ‰;
• води біля берегів Антарктиди — 32–33 ‰.• Карське море — 10 ‰;
Чому колись на морських суднах моряки, вирушаючи в далеке плавання, брали із собою великий запас прісної води, а сьогодні в цьому немає необхідності?«Проблемне питання»
Підсумок уроку
Важливими характеристиками вод Світового океану є солоність і температура. Солоність поверхневих шарів Світового океану не однакова і залежить від кількості атмосферних опадів, притоку річкової води, танення льодовиків та випаровування водяної пари. Температура поверхневого шару Світового океану знижується від екваторіальних широт до полярних та з глибиною.
Домашнє завдання. Опрацювати текст параграфа 42.
• В Океані розчинено близько 50 000 000 000 000 000 (50 квадрильйонів) тонн солей. Якби води морів та океанів випарувалися, на дні океанів залишився б шар солі завтовшки 150 м. З океанічної солі можна було б також насипати вздовж усього екватора вал завширшки в 1 км та заввишки 280 м.Додатковий матеріал до уроку.
• Сталість сольового складу океану регулюється живими організмами. Майже весь вуглекислий кальцій, а також солі Силіцію (кремнію), що виносяться річками, швидко витягуються з розчину тими морськими рослинами та тваринами, які будують із цього матеріалу свої панцири та черепашки.• У морях та океанах є також радій та уран. До того ж, за розрахунками вчених, у кожному кубічному кілометрі морської води міститься близько 300 кг срібла та 6 кг золота. Однак на сучасному рівні техніки процес виділення з морської води цих скарбів є дуже трудомістким і нерентабельним. Хоча вже сьогодні з неї видобувають магній, калій, бром і різні солі.
Миру всім нам!!!
Девіз уроку «Нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди». Робота з таблицею
Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер характеристики.
- Для утворення цього виду опадів необхідно, щоб кристалики льоду кілька разів піднімалися й опускалися в тропосфері.
- Це найпоширеніший вид опадів у холодну пору року.
- Цей вид опадів випадає з купчасто-дощових хмар і часто супроводжується зливами й грозами.
- Цей вид опадів пов’язаний із випаданням води в рідкому стані.
- Випадаючи на земну поверхню, цей вид опадів утворює покрив, що захищає рослини від вимерзання.
- Цей вид опадів може знищити посіви, пошкодити транспортні засоби.
Зразок заповненої таблиці
Дощ | Сніг | Град |
4 | 2,5 | 1, 3, 6 |
Прийом «Фантастична добавка» Цікаво, якою буде погода завтра? У неділю? Улітку? Зазвичай, намагаючись відповісти на це запитання, ми дивимось у небо, адже саме там, у повітряному океані, народжується погода. Немає нічого більш рухливого та мінливого, ніж повітря, що утворює атмосферу. До того як учені відкрили таємниці передбачення погоди, люди уважно стежили за небом, поведінкою тварин, станом рослин. Сьогодні науковці, які прогнозують погоду, мають цілий арсенал новітньої техніки, за допомоги якої проводять спостереження за мінливим станом атмосфери.
Запитання
- Що ви маєте на увазі, коли говорите слово «погода»?
- Коли ви слухаєте прогноз погоди, на які її показники звертаєте найбільшу увагу й чому?
План вивчення нового матеріалу
- Загальне уявлення про погоду.
- Типи погоди та причини її змін.
- Прогноз погоди. Синоптична карта.
Запитання
1) Де і як здійснюються спостереження за станом погоди?
2) Які відомості необхідні для складання прогнозу погоди?
3) Чому для людини настільки важливий прогноз погоди?
4) Які сфери господарської діяльності людей найбільшою мірою залежать від примх погоди?
5) Як люди можуть керувати погодою?
6) Як впливає погода на здоров’я людини?
7) Назвіть правила безпечної поведінки під час атмосферних небезпечних явищ своєї місцевості.
Закріплення знань.
1) Що таке погода?
2) Які ознаки характеризують погоду?
3) Які елементи погоди?
4) Назвіть світові центри спостереження за погодою?
5) Що таке синоптична карта?
Підсумок уроку. Рефлексія. «Закінчи речення»:
На уроці я:
дізнався…
навчився…
найбільший мій успіх – це…
найбільші труднощі я відчув…
не вмів, а тепер умію…
VІІІ. Домашнє завдання.
1. Опрацювати параграф 37 підручника.
2. Виписати в зошит професії, які залежать від прогнозу погоди, і яку апаратуру використовують для вивчення атмосфери.
3. Поясніть, чому досить нелегко скласти точний прогноз погоди на кілька тижнів уперед.
Бажаю успіхів!
Тема: Атмосферні опади.
Матеріали уроку.
Обладнання: підручники, робочі зошити, фізична карта світу,
Хід уроку:
1. Сьогоднішній урок я пропоную почати з – літератури. Пропоную послухати вірш Олександра Олеся «Метелики».
Погляньте, погляньте, яка благодать!
Дивіться: метелики з неба летять!
Квітки повмирали усюди надворі, -
Морозець малює на шибках узори…
Картинкою гарною стане віконце,
Як трошки поблискає золотом сонце.
Погляньте, погляньте, яка благодать:
Метелики з неба летять і летять.
О. Олесь
Про що йдеться у рядках цього вірша?
Які ви знаєте атмосферні опади?
Дія атмосферних опадів буває надзвичайно різною. Наприклад, дощ приносить благодатну вологу для рослин, тварин та людей, а може бути причиною катастрофічних повеней і паводків. Сніг, наче ковдра, захищає посіви та корені і рослини від сильних морозів, а може бути причиною заносів, аварій на дорогах, обриву ліній електропередач. Саме різновиди опадів та їх особливості ми розглянемо на сьогоднішньому уроці.
Отже, тема сьогоднішнього уроку – Атмосферні опади. (учні записують тему в зошити)
2. Актуалізація опорних знань учнів.
Перш ніж перейти до вивчення нової теми, давайте пригадаємо матеріал попереднього уроку.
Атмосфера – це повітряна оболонка Землі.
Атмосфера складається з трьох оболонок: стратосфера, тропосфера, мезосфера.
Повітря має такий склад: 72% - азот, 21% - кисень, 1% - інші гази.
Атмосферний тиск – це сила з якою повітря давить на земну поверхню.
Атмосферний тиск змінюється з висотою: на кожні 100 м. підйому на -10 мм рт. ст.
Температура повітря змінюється з висотою: на кожні 100 м. підйому на -0,6° С.
Знання про будову та властивості атмосфери наводять нас на ті процеси та явища які є основними і при утворенні атмосферних опадів.
3. Вивчення нового матеріалу.
Прийом «Мозковий штурм»
Що на вашу думку називається атмосферними опадами?
Атмосферні опади – це вода в твердому й рідкому стані, що випадає з хмар, або виділяється з повітря. (учні записують до зошитів)
Робота зі схемою «Класифікація опадів»
Опади: тверді та рідкі; виділяються з хмар та повітря; за сезонами утворення – зима, літо, осінь-весна.
Прийом «Третій зайвий»
Перед вами написані поняття видів опадів. Як ви вважаєте, що є зайвим у кожному з рядків і чому?
сніг, град, дощ;
роса, дощ, сніг;
роса, іній, сніг.
Бесіда із записом в зошити «Утворення опадів»
Основним процесом утворення опадів є – випаровування. Під дією сонячної енергії вода з океанів, переважно в екваторіальних широтах, піднімається вгору.
Розглянути малюнки в підручнику ст. 142-143.
Основним і найпоширенішим видом опадів є дощ.
Дощ – це вода, яка утворюється при конденсації водяної пари, що випадає з хмар і досягає земної поверхні у виді крапель рідини.
Сніг – це тверді опади різних пластичних форм з кристаликів льоду (сніжинок).
Град – це великі шматочки льоду округлої форми, які випадають в теплу пору року з купчасто-дощових хмар.
Паморозь – це скупчення кристалів льоду, що налипають на гілки дерев та інші предмети під час сильних морозів і туманів.
Робота з підручником
Зараз я пропоную вам дати коротку характеристику таким видам опадів як роса та іній. Використовуючи текст підручника ст. 143, заповніть таблицю.
Роса – це дрібні краплі води, що утворились на поверхні Землі і предметах в результаті конденсації за умов нічного охолодження повітря.
Іній – це тонкий шар кристалів льоду на земній поверхні.
Усна перевірка таблиці
Розповідь вчителя «Вимірювання опадів»
Вивчення стану атмосферних опадів і дослідження їх кількості випадання здійснюється за допомогою спеціальних приладів.
Опадомір – це пристрій, для вимірювання кількості опадів.
Снігова рейка – прилад, для вимірювання висоти снігового покриву.
Дощ: [мм]
Сніг: [см]
Робота з картою «Закономірності розподілу опадів»(мал. 157 на стор. 144)
Якщо проаналізувати кліматичну карту, то ми побачимо, що в різних куточках Землі випадає різна кількість опадів.
На картах розподіл кількості опадів позначається різними кольорами. Цей спосіб в картографії називається – спосіб пошарового пофарбування.
1.Де випадає найбільша кількість опадів?
2.Де випадає найменша кількість опадів?
3.Від чого залежить розподіл кількості опадів на Землі?
4. Закріплення вивчення матеріалу.
Зараз ми з вами проаналізуємо дані про кількість опадів і побудуємо стовпчикову діаграму.
1.В якому місяці і чому випадає максимальна і мінімальна кількість опадів?
5. Підсумки уроку. Оцінювання навчальних досягнень учнів.
Ну і на завершення нашого уроку загальне питання до всіх:
хто що цікавого для себе дізнався на уроці?
6. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника §36.
Питання після параграфа відповісти усно.
Запам*ятайте:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6163358
httфps://www.youtube.com/watch?v=eCnoWcXBFes
Тест для первірки знань.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1427030
Урок 6. Сучасні географічні дослідження.
Орієнтування на місцевості
Цікаві факти
Комментариев нет:
Отправить комментарий