6 клас

30 травня 2022 року 
Форма проведення уроку-асинхронна.
Тема: Забруднення довкілля та його охорона.
 1. Опрацюйте §62.
2. Перегляньте відеоматеріали до уроку.



26 травня 2022 року
Форма проведення уроку-синхронна.
Тема: Країни світу.
6 - Б клас   meet.google.com/wpy-svjn-gyr
6 - А клас  meet.google.com/eus-tznn-uuq

23 травня 2022 року.
Форма проведення уроку-асинхронна.
Тема: Раси і народи світу.
 1. Опрацюйте §60.
2. Перегляньте відеоматеріали до уроку.



17 травня 2022 року.
Віртуальний тур Музею грошей!

                                                        Наша екскурсія відбудеться 17 травня о 12:00.

                                                        Деталі для підключення:

                                                        Topic: Віртуальний тур

                                                         Time: May 17, 2022 12:00 PM Helsinki

                                                               Join Zoom Meeting

                     https://us06web.zoom.us/j/86703516063?pwd=eXA5Rm9GVm5VaG9FaEtiYzEzekRSdz09  

 

                             Meeting ID: 867 0351 6063

                            Passcode: 469294




16 травня 2022 року.
Форма проведення уроку-асинхронна.
Тема: Кількість і розміщення населення.
 1. Опрацюйте §59.
2. Перегляньте відеоматеріали до уроку.



12 травня 2022 року
Форма проведення уроку синхронна
Практична робота # 8.
Приготувати атлас, практикум, кольорові олівці. 


5 травня 2022 року.
Форма проведення уроку-синхронна.
Тема: Географічна оболонка Землі.

 1. Опрацюйте §57.
2. Перегляньте відеоматеріали до уроку.



28 квітня 2022 року.
Форма проведення уроку-синхронна.
Тема: 
Природні комплекси
.
6- Б клас   
6-А клас 
 1. Опрацюйте §56.
2. Перегляньте відеоматеріали до уроку.

Завершити практичну роботу №7 (завдання №1.1, 1.2,  2.1- на вибір одне дослідження )
Сторінки підписати (прізвище, ім'я), фотографії роботи надіслати на пошту.

21 квітня 2022 року.
Форма проведення уроку-синхронна.
Тема: Ґрунти.
6-Б клас
6-А клас

 1. Опрацюйте §55.
2. Перегляньте відеоматеріали до уроку.

Виконайте завдання за посиланням

https://learningapps.org/view5911340

18  квітня 2022 року.
Тема: Біосфера.
Форма проведення уроку-асинхронна.
1. Опрацюйте §54.
2. Перегляньте відеоматеріали до уроку.
              Дати усно відповіді на запитання після параграфу (стор.216)


14 квітня 2022 року.
Форма проведення уроку-синхронна.
Тематичне оцінювання.
6-Б клас

6-А клас


11 квітня 2022 року
Тема: Льодовики та багаторічна мерзлота.
Форма проведення уроку-асинхронна.
1. Опрацюйте §52.
2. Перегляньте відеоматеріали до уроку.

3. Повторити Тему ГІДРОСФЕРА (§41-52)
Нагадування щодо завершення 
Практичної роботи № 6
Сторінки Практичної роботи підпишіть (Прізвище, ім'я ), сфотографуйте та надішліть



7 квітня 2022 року.
Тема: Штучні водойми і водотоки.
Форма проведення уроку-синхронна.
6-Б клас
6-А клас

 1. Опрацюйте §51.
2. Перегляньте відеоматеріали до уроку.

На закріплення пограйте в гру «Перший мільйон»

https://learningapps.org/4718484

      

4 квітня 2022 року.
Тема : Болота.
Форма проведення уроку-асинхронна.

      1. Опрацюйте §50.
2. Перегляньте відеоматеріали до уроку.

Нагадування щодо завершення 
Практичної роботи № 6
Сторінки Практичної роботи підпишіть (Прізвище, ім'я ), сфотографуйте та надішліть



31 березня 2022 року
Тема уроку:  Озера.
Форма проведення уроку- синхронна.

                                                                                       Завдання.
      1. Опрацюйте §49.
2. Перегляньте відеоматеріали з теми.

3.Запишіть в зошиті: 
- визначення поняття ""озеро";
- складіть схему "типи озер" та приклади озер даних типів, які зустрічаються у підручнику. Знайдіть їх на карті;
- знайдіть на карті півкуль в атласі  озера Байкал (Євразія) та Ейр (Австралія). Чим вони відрізняються? Чому вони мають різне забарвлення?

- перекресліть таблицю у зошит. Допишіть її, використовуючи попередньо переглянуті відео та текст підручника. 

Найбільше озеро за площею

 

Найбільше скупчення прісноводних озер світу

 

Найвисокогірніше озеро світу

 

Найбільше за площею озеро Африки

 

Найглибше озеро світу

 

Найсолоніше озеро світу

 

4. Нанесіть на контурну карту озера (Завершення практичної роботи № 6)
Сторінки Практичної роботи підпишіть (Прізвище, ім'я ), сфотографуйте та надішліть


 








28 березня 2022 року.
Тема уроку:  Робота і характер течії річок.
Форма проведення уроку- асинхронна.
                                                                              Завдання: 
      1. Опрацювати §48. 
Виписати в конспект уроку  та вивчити на пам"ять  головні терміни та їх пояснення.
2.Переглянути відеоурок.












24 березня 2022 року.
Тема уроку: Річки.
Форма проведення уроку- синхронна.













Домашнє завдання: 
опрацювати параграф 47, продовжити практичну роботу 6 (позначити на контурній карті річки)

Бажаючим  взяти участь в олімпіаді.













21 березня 2022 року.
Тема уроку: Океан та людина.
Виконайте тестові завдання та перевірте свої знання  з теми "Життя в морях та океанах".
Опрацюйте параграф 46.

Перегляньте відео.

Завдання.
Повторіть параграфи 41- 46 . (Тема"Світовий океан")
            Якщо є бажання, встановіть на телефоні мобільний додаток  LandscapAR, подивіться                            відеоінструкцію та спробуйте створити декілька власних островів.
               Це дуже просто. Потрібно на аркуші паперу намалювати горизонталями 
                      будь-яку форму  острова, відсканувати, і тоді подивитись свій острів 
                               Бажаю миру та успіхів у вивченні географії. Берегти себе!.



17 березня 2022 року
Форма проведення уроку- синхронна.



Тема уроку: Життя в морях та океанах.
Опрацювати  параграф 45.

Переглянути відеоурок.


Бажаю успіхів! Бережіть себе!




14 березня 2022 року
Тема:
Течії в Світовому океані.




Опрацювати параграф 44.

12 березня 2022 року
Тема: 
Рух води в Світовому океані. Хвилі.


 






Опрацювати параграф 43.

Для учнів 6- Б класу
Для учнів 6-А класу
10.03.2022 року.
Тема уроку: Властивості вод Світового океану.


1.«Експрес-тест» (Виконати в зошиті)

• Невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водою:

а) острів;     б) півострів;    в) материк.

• Середземне море є морем:

а) окраїнним;   б) внутрішнім.

• Океан, переважна частина якого розташована у Південній пів-кулі:

а) Тихий;    б) Індійський;   в) Атлантичний.

• За походженням острів Мадаґаскар є:

а) материковим;   б) вулканічним;   в) кораловим.

• Порівняно вузький водний простір, що сполучає водойми та відокремлює ділянки суші:

а) затока;   б) море;   в) протока.

                               2. Вивчення нового матеріалу.

           Солоність морської води. Одиниці вимірювання солоності

           - Проведіть самостійно  дослід: розчиніть 1 столову ложку морської солі в 1 л води — і одержите «морську» воду.

 - Прочитайте розділ параграфу 42 та перегляньте відеоматеріали.


 

З'ясуйте закономірності зміни солоності та температури вод Світового океану.

Проаналізуйте карту показників середньорічної солоності води на поверхні Світового океану та поясніть причини відмінностей показників у різних частинах океану.

Проаналізуйте карту показників середньорічної температури води на поверхні Світового океану та поясніть причини змін цих показників.

• Чому температура поверхневого шару океану від екватора в бік полюсів зменшується?

• Чому на великих глибинах солоність вод майже не змінюється?

• Чому океанічна вода замерзає не за 0 °С, а за –0,5 °С, –1,0 °С, а іноді й за –2,0 °С?

• Чому взимку площа, вкрита кригою в океані, розширюється, а влітку, навпаки, скорочується?

• Чому в Червоному морі солоність води вища за середню океанічну — 42 ‰?

Завдання. Порівняйте солоність окремих частин Світового океану із середньою океанічною та поясніть причини відмінностей:

• Аравійське море — 36–37‰;

• Ґвінейська затока — 31–32 ‰;

• Бенґальська затока — 32 ‰;

• Карське море — 10 ‰;

• води біля берегів Антарктиди — 32–33 ‰.

                                         «Проблемне питання»

Чому колись на морських суднах моряки, вирушаючи в далеке плавання, брали із собою великий запас прісної води, а сьогодні в цьому немає необхідності?

                                                                          Підсумок уроку

Важливими характеристиками вод Світового океану є солоність і температура. Солоність поверхневих шарів Світового океану не однакова і залежить від кількості атмосферних опадів, притоку річкової води, танення льодовиків та випаровування водяної пари. Температура поверхневого шару Світового океану знижується від екваторіальних широт до полярних та з глибиною.

   Домашнє завдання.  Опрацювати текст параграфа 42.

Додатковий матеріал до уроку.

• В Океані розчинено близько 50 000 000 000 000 000 (50 квадрильйонів) тонн солей. Якби води морів та океанів випарувалися, на дні океанів залишився б шар солі завтовшки 150 м. З океанічної солі можна було б також насипати вздовж усього екватора вал завширшки в 1 км та заввишки 280 м.

• У морях та океанах є також радій та уран. До того ж, за розрахунками вчених, у кожному кубічному кілометрі морської води міститься близько 300 кг срібла та 6 кг золота. Однак на сучасному рівні техніки процес виділення з морської води цих скарбів є дуже трудомістким і нерентабельним. Хоча вже сьогодні з неї видобувають магній, калій, бром і різні солі.

• Сталість сольового складу океану регулюється живими організмами. Майже весь вуглекислий кальцій, а також солі Силіцію (кремнію), що виносяться річками, швидко витягуються з розчину тими морськими рослинами та тваринами, які будують із цього матеріалу свої панцири та черепашки.

  











24.02.2022 року.
Тема уроку: ГІДРОСФЕРА. СВІТОВИЙ ОКЕАН.
Самостійно опрацювати параграф 41.
Переглянути відеоматеріали по темі.

Знайти на карті океанів в атласі океани, моря, протоки, затоки, острови, півострови, 
зазначені в параграфі.
Виконати ПРАКТИЧНУ РОБОТУ № 6.
Тільки Завдання  1.1. а), б) та частину завдання 2.1  - позначення океанів, морів, проток, заток, островів, півостровів.

Миру всім нам!!!






Клімат




10 лютого 2022 року
Форма проведення уроку асинхронна.
Тема: Погода.

      Девіз  уроку «Нехай проблеми та  незгоди не роблять вам в житті погоди».                                                                        Робота з таблицею

Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер характеристики.

  1. Для утворення цього виду опадів необхідно, щоб кристалики льоду кілька разів піднімалися й опускалися в тропосфері.
  2. Це найпоширеніший вид опадів у холодну пору року.
  3. Цей вид опадів випадає з купчасто-дощових хмар і часто супроводжується зливами й грозами.
  4. Цей вид опадів пов’язаний із випаданням води в рідкому стані.
  5. Випадаючи на земну поверхню, цей вид опадів утворює покрив, що захищає рослини від вимерзання.
  6. Цей вид опадів може знищити посіви, пошкодити транспортні засоби.

                                      Зразок заповненої таблиці

ДощСнігГрад
42,51, 3, 6

Прийом «Фантастична добавка»  Цікаво, якою буде погода завтра? У неділю? Улітку? Зазвичай, намагаючись відповісти на це запитання, ми дивимось у небо, адже саме там, у      повітряному океані, народжується погода. Немає нічого більш рухливого та мінливого, ніж повітря, що утворює атмосферу. До того як учені відкрили таємниці передбачення погоди, люди уважно стежили за небом, поведінкою тварин, станом рослин. Сьогодні науковці, які прогнозують погоду, мають цілий арсенал новітньої техніки, за допомоги якої проводять спостереження за мінливим станом атмосфери. 

                      Запитання

  1. Що ви маєте на увазі, коли говорите слово «погода»?
  2. Коли ви слухаєте прогноз погоди, на які її показники звертаєте найбільшу увагу й чому?

                       План вивчення нового матеріалу

  1. Загальне уявлення про погоду.
  2. Типи погоди та причини її змін.
  3. Прогноз погоди. Синоптична карта.


Запитання

1) Де і як здійснюються спостереження за станом погоди?

2) Які відомості необхідні для складання прогнозу погоди?

3) Чому для людини настільки важливий прогноз погоди?

4) Які сфери господарської діяльності людей найбільшою мірою залежать від примх погоди?

5)  Як  люди можуть  керувати  погодою?

6) Як  впливає  погода  на  здоров’я людини?

 7)  Назвіть  правила  безпечної  поведінки  під  час  атмосферних  небезпечних  явищ своєї  місцевості.

                                                            Закріплення знань.

1) Що таке погода?

2) Які ознаки характеризують погоду?

3) Які елементи погоди?

4) Назвіть світові центри  спостереження за  погодою?

5) Що  таке  синоптична  карта?

Підсумок уроку. Рефлексія.  «Закінчи речення»:

На уроці я:

дізнався…

навчився…

найбільший мій успіх – це…

найбільші труднощі я відчув…

не вмів, а тепер умію…

VІІІ. Домашнє завдання.

1. Опрацювати параграф  37  підручника.

2. Виписати в зошит  професії, які  залежать  від  прогнозу  погоди, і  яку  апаратуру  використовують  для  вивчення  атмосфери.

3. Поясніть, чому досить нелегко скласти точний прогноз погоди на кілька тижнів уперед.

Бажаю успіхів!


7 лютого 2022 року. 
Форма проведення уроку синхронна за посиланням
Для учнів 6-А класу



Тема: Атмосферні опади.

Матеріали уроку.

Обладнання: підручники, робочі зошити, фізична карта світу,

Хід уроку:

1. Сьогоднішній урок я пропоную почати з – літератури. Пропоную послухати вірш Олександра Олеся «Метелики».

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Дивіться: метелики з неба летять!

Квітки повмирали усюди надворі, - 

Морозець малює на шибках узори…

Картинкою гарною стане віконце,

Як трошки поблискає золотом сонце.

Погляньте, погляньте, яка благодать:

Метелики з неба летять і летять.

О. Олесь


  • Про що йдеться у рядках цього вірша?

  • Які ви знаєте атмосферні опади?

Дія атмосферних опадів буває надзвичайно різною. Наприклад, дощ приносить благодатну вологу для рослин, тварин та людей, а може бути причиною катастрофічних повеней і паводків. Сніг, наче ковдра, захищає посіви та корені і рослини від сильних морозів, а може бути причиною заносів, аварій на дорогах, обриву ліній електропередач. Саме різновиди опадів та їх особливості ми розглянемо на сьогоднішньому уроці.

Отже, тема сьогоднішнього уроку – Атмосферні опади. (учні записують тему в зошити)


2. Актуалізація опорних знань учнів.

Перш ніж перейти до вивчення нової теми, давайте пригадаємо матеріал попереднього уроку.

  1. Атмосфера – це повітряна оболонка Землі.

  2. Атмосфера складається з трьох оболонок: стратосфера, тропосфера, мезосфера.

  3. Повітря має такий склад: 72% - азот, 21% - кисень, 1% - інші гази.

  4. Атмосферний тиск – це сила з якою повітря давить на земну поверхню.

  5. Атмосферний тиск змінюється з висотою: на кожні 100 м. підйому на -10 мм рт. ст.

  6. Температура повітря змінюється з висотою: на кожні 100 м. підйому на -0,6° С.


Знання про будову та властивості атмосфери наводять нас на ті процеси та явища які є основними і при утворенні атмосферних опадів.


3. Вивчення нового матеріалу.

Прийом «Мозковий штурм»

Що на вашу думку називається атмосферними опадами?

Атмосферні опади – це вода в твердому й рідкому стані, що випадає з хмар, або виділяється з повітря. (учні записують до зошитів)


Робота зі схемою «Класифікація опадів»

Опади: тверді та рідкі; виділяються з хмар та повітря; за сезонами утворення – зима, літо, осінь-весна.


Прийом «Третій зайвий»

Перед вами написані поняття видів опадів. Як ви вважаєте, що є зайвим у кожному з рядків і чому?

  • сніг, град, дощ;

  • роса, дощ, сніг;

  • роса, іній, сніг.


Бесіда із записом в зошити «Утворення опадів»

Основним процесом утворення опадів є – випаровування. Під дією сонячної енергії вода з океанів, переважно в екваторіальних широтах, піднімається вгору.

Розглянути малюнки в підручнику ст. 142-143.

Основним і найпоширенішим видом опадів є дощ.

Дощ – це вода, яка утворюється при конденсації водяної пари, що випадає з хмар і досягає земної поверхні у виді крапель рідини. 

Сніг – це тверді опади різних пластичних форм з кристаликів льоду (сніжинок).

Град – це великі шматочки льоду округлої форми, які випадають в теплу пору року з купчасто-дощових хмар.

Паморозь – це скупчення кристалів льоду, що налипають на гілки дерев та інші предмети під час сильних морозів і туманів.

Робота з підручником

Зараз я пропоную вам дати коротку характеристику таким видам опадів як роса та іній. Використовуючи текст підручника ст. 143, заповніть таблицю.

Опади

Звідки 

випадають

Стан опадів

Умови 

утворення

Пора року

Роса

з повітря

рідкий

зниження t° повітря

літо

Іній

з повітря

твердий

замерзання

весна, осінь

Росаце дрібні краплі води, що утворились на поверхні Землі і предметах в результаті конденсації за умов нічного охолодження повітря.

Іній – це тонкий шар кристалів льоду на земній поверхні.

Усна перевірка таблиці


Розповідь вчителя «Вимірювання опадів»

Вивчення стану атмосферних опадів і дослідження їх кількості випадання здійснюється за допомогою спеціальних приладів.

Опадомір – це пристрій, для вимірювання кількості опадів.

Снігова рейка – прилад, для вимірювання висоти снігового покриву.

Дощ: [мм]

Сніг: [см]


Робота з картою «Закономірності розподілу опадів»(мал. 157 на стор. 144)

Якщо проаналізувати кліматичну карту, то ми побачимо, що в різних куточках Землі випадає різна кількість опадів. 

На картах розподіл кількості опадів позначається різними кольорами. Цей спосіб в картографії називається – спосіб пошарового пофарбування.

 

1.Де випадає найбільша кількість опадів? 

2.Де випадає найменша кількість опадів?

3.Від чого залежить розподіл кількості опадів на Землі?


4. Закріплення вивчення матеріалу.

Зараз ми з вами проаналізуємо дані про кількість опадів і побудуємо стовпчикову діаграму.

Місяць

с

л

б

к

т

ч

л

с

в

ж

л

г

Кількість опадів, мм

38

37

43

50

55

80

75

60

50

45

47

40


1.В якому місяці і чому випадає максимальна і мінімальна кількість опадів?


5. Підсумки уроку. Оцінювання навчальних досягнень учнів.

Ну і на завершення нашого уроку загальне питання до всіх: 

хто що цікавого для себе дізнався на уроці?

6. Домашнє завдання.

  • Опрацювати параграф підручника §36.

  • Питання після параграфа відповісти усно.







3 лютого 2022 р. 
Форма проведення уроку асинхронна.
Тема: Вода в атмосфері.
1. Перевіримо знання з попередньої теми.
Виконаємо тестове завдання.

Результати тестування будуть у мене автоматично.

2. Вивчення нового матеріалу.
Прочитайте текст параграфу 35. 
Розгляньте малюнки в підручнику.
Перегляньте відеоматеріали з теми.

3. Зробіть паузу виконайте кілька вправ для очей.
Порухайтесь. Подивіться у вікно. Зверніть увагу на погоду. Яка температура. Хмарність. Чи є опади.

4. Запам‘ятайте, що таке :
Абсолютна вологість
Відносна вологість
Хмари

5. Запитання для самоконтролю:
-чи можна регулювати вологість в домашніх умовах?
- чим схожі та відмінні між собою хмари і туман?
-чому кажуть, що хмари народжуються і закінчують життя на землі?
6. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 35.
Бажаю успіхів.

Посилання на конспект уроку:


Консультаціії в приват Вайбер.




31 січня 2022 року.
Форма проведення уроку-асинхронна. 
Тема уроку: Вітер.

Пригадайте, 
-чи однаково нагріваються суходіл та водна поверхня сонячними променями?
- як виникають денний та нічний бризи?

Прочитайте текст параграфу 34  «Вітер», уважно розгляньте малюнки.
Перегляньте відеоматеріали до уроку.
Урок  35


Зробіть паузу та порухайтесь .




Запам‘ятайте!
- Вітер- це горизонтальний рух повітря з області більш високого тиску в область низького тиску.
- Що більша різниця в атмосферному тиску між ділянками земної поверхні, то сильніший вітер.
- Бриз- це вітер,який виникає на узбережжях морів, і двічі на добу змінює свій напрямок.

Домашнє завдання. Параграф 34.
Письмово в зошиті виконати завдання 3 (стор.137)
Дізнатися, який прилад називається windsock та який український відповідник цієії назви. Запишіть в зошиті.
Бажаю успіхів.


Атмосферний тиск. Урок 34.

Перевірте свої знання

Теплові пояси. Урок 33.

Перевірте свої знання.
Річний хід температури.
Добовий хід температури. Урок 31.




Тема: Атмосфера. 



  Тема: Унікальні форми рельєфу.



Тема: Рельєф дна океану.




Тема: Гірські породи та мінерали.




Тема:"Зовнішні процеси".




Перевіримо свої знання.

Тема  уроку:  Вулканізм.





Тема  уроку:  Літосферні плити



Тема  уроку:  Землетруси


Тема  уроку: Внутрішня будова Землі.


Тести для перевірки знань.






Добрий день. Шановні шестикласники!
4 листопада 2021 року 
Тема  уроку: Види географічних карт. 
Завдання1
Пригадайте, яку поверхню може охоплювати географічна карта?
Завдання 2. Перегляньте відео.


                         Завдання 3. Прочитайте параграф 15 (стор.60-62) та уважно розгляньте малюнки.     Завдання 4. Уважно розгляньте карти Атласу з географії для 6 класу. 
                                          Знайдіть карту України, на карті своє місто, столицю України. 
                                     Визначте, в якому напрямку від нашого міста знаходиться Київ. 
                             За допомогою масштабу визначте відстань від Хмельницького до Києва. Завдання 5.Поміркуйте, чи бувають карти не тільки Землі?

Зробіть паузу та порухайтесь .





Запам*ятайте:

                - Карти розрізняють за масштабом, за охопленням території, за призначенням.
                 - Атлас - сукупність різних карт,  зібраних у певному порядку в одну книжечку.

               Домашнє завдання: опрацювати параграф 15. Принести на урок Атлас і Практикум.
НЕ забувайте про спостереження за погодою і ведення календаря погоди. 
Бажаю успіхів. Бережіть себе. 
До зустрічі на наступному уроці.







                                   Добрий день. Шановні шестикласники!
                                     1 листопада 2021 року 
ми повторюємо матеріал щодо роботи з планом місцевості.
Завдання1.
Перегляньте відео.



Завдання 2.
Повторіть параграфи 12 та 13..
 Завершіть виконання завдань, які ви робили в класі:
Стор.53.Рубрика ПОПРАЦЮЙТЕ В ГРУПАХ, 

Стор.56.Рубрика ПОПРАЦЮЙТЕ В ГРУПАХ.
НЕ забувайте про спостереження за погодою і ведення календаря погоди. 
 Пропоную порухатися і запам'ятати сторони горизонту.

Бажаю успіхів. Бережіть себе. 
До зустрічі на наступному уроці.




Тест для перевірки знань з теми " Вступ".

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6163358


Урок 5. Великі географічні відкриття.

httфps://www.youtube.com/watch?v=eCnoWcXBFes

 Тест для первірки знань.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1427030

Урок 6. Сучасні географічні дослідження.

https://youtu.be/nMd4qj-G5i4

Орієнтування на місцевості




                                                                    Цікаві факти



План. Умовні знаки. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий