Економіко-географічне положення. Сучасна політична карта.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 14.
1 грудня
Контрольна робота. Країни Європи.
29 листопада.
Росія.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 13.
На контурній карті позначити кордони, столицю країни
ПОВТОРИТИ параграфи 7-11. Підготуватися до контрольної роботи.
Принести для перевірки контурну карту та Практикум .
24 ЛИСТОПАДА
ПОЛЬЩА
Домашнє завдання: опрацювати параграф 11.
На контурній карті позначити кордони, столицю країни.
19 листопада
ІТАЛІЯ
.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 10.
На контурній карті позначити кордони, столицю країни.
17 листопада.
Практична робота № 2.
Складання картосхеми просторової організації економіки Франції.
Завдання 1.1 (а,б.д); 2.2 (в,г); 2.5 (а,в). Дані об'єкти позначити на картосхемі, обравши умовні знаки.
Використовуйте матеріал параграфа 8 підручника
на стор. 41 (мал.27), стор. 42 (економічні райони).
Додатковий матеріал.
Пригадаємо існуючі форми просторової організації економіки.
Промисловий пункт— це розташоване в певній точці (переважно в поселенні) одне підприємство.
Промисловий центр — зосередження в одному населеному пункті кількох підприємств, переважно не пов’язаних між собою. Прикладом може слугувати мале місто з овочеконсервним і приладобудівним заводами, швейною фабрикою, друкарнею.
Промисловий кущ — зосередження в кількох близьких поселеннях підприємств одного виду діяльності, що найчастіше взаємопов’язані. Наприклад, машинобудівний кущ формується головним (складальним) підприємством і багатьма заводами, що постачають до нього деталі, вузли, агрегати і розташовані в навколишніх поселеннях.
Промисловий вузол — це переважно велике місто або група близько розташованих міст з великою кількістю підприємств (у т. ч. великих за розмірами), частина з яких взаємопов’язана.
Промислова агломерація — територіальне зосередження підприємств різних видів промислової діяльності у формі промислових центрів і вузлів на порівняно невеликій території. В агломерації розрізняють її ядро — місто-мільйонник або дуже велике місто, що є найбільшим промисловим вузлом на цій території. Інші територіальні елементи пов’язані з ядром розгалуженою мережею комунікацій і виробничими зв’язками.
Промисловий район на значно більшій території поєднує промислові агломерації, вузли, центри і має чітку виробничу спеціалізацію.
ТЕМА: АМЕРИКА.ТРЕТИННИЙ СЕКТОР ЕКОНОМІКИ. НАЙВАЖЛИВІШІ МІЖНАРОДНІ ТРАНСПОРТНІ МАГІСТРАЛІ,
ВУЗЛИ.ОСОБЛИВОСТІ УЧАСТІ В МІЖНАРОДНОМУ ПОДІЛІ ПРАЦІ. ЗВ'ЯЗКИ УКРАЇНИ З КРАЇНАМИ АМЕРИКИ
Очікувані результати : учні аналізують
інформацію, виявляють структуру та географію третинного сектора економіки
регіону; пояснюють причини нерівномірного економічного розвитку субрегіонів
Америки; знаходять та показують на карті світові міста, мегалополіси, фінансові
центри, морські порти та аеропорти.
Обладнання: підручники, атласи,
ресурси Інтернету.
Опорні та базові поняття: сфера послуг,
фінансові послуги, ІТ-послуги, туризм, міжнародний поділ праці, світове місто,
фінансовий центр, транспортна система.
Почніть роботу з картографічної розминки. (субрегіони, країни та столиці Америки)
Пригадайте
1. Які виробництва
вторинного сектора набули розвитку в країнах Америки?
2. Назвіть причини
перенесення виробництв обробної промисловості зі США до Канади та країн, що
розвиваються.
3. Пригадайте, на яких
видах послуг спеціалізуються розвинені країни та країни, що розвиваються.
Наступним етапом нашої
роботи є дослідження третинного сектору, який в Америці, як і в інших регіонах
світу, набуває дедалі більшого значення. Особливо високим рівнем розвитку сфери
послуг відрізняються розвинені країни регіону. На спеціалізацію третинного
сектора країн, що розвиваються, значною мірою впливає їх географічне положення
та природні умови.
Також ми розглянемо
зв’язки нашої країни американськими країнами. Адже, незважаючи не віддаленість
американського регіону, Україна та окремі країни Америки пов’язують різнобічні
відносини.
Робота з підручником
Завдання. Ознайомтеся зі змістом 24 параграфа, установіть відмінності спеціалізації сфери послуг в субрегіонах
Америки.
США, Канада — провідне
значення мають фінансова сфера, торгівля, освіта, медицина,
інформаційно-технологічні послуги.
У країнах нової індустріалізації велику роль
відіграють торгівля, транспорт, туризм.
Країни Карибського басейну (Бермудські Острови, Барбадос, Домініканська Республіка, Антигуа і Барбуда та ін.) — туризм, фінансові послуги.
Головні центри фінансової та ділової
активності — Нью-Йорк, Сан-Франциско, Бостон, Чикаго, Х’юстон, Торонто,
Монреаль, Сан-Паулу, Лос-Анджелес, Мехіко, Буенос-Айрес.
Нерівномірний розвиток
транспортної мережі.
Найгустіша мережа автомобільних за залізничних шляхів між
США, Канадою, Мексикою.
Найбільші морські порти: Лос-Анджелес,
Ванкувер, Нью-Йорк, Філадельфія, Саванна, Колон, Сантус.
Найбільші
трансконтинентальні магістралі регіону — Панамериканське шосе, сполучає країни
Північної, Центральної і Південної Америки; Трансамазонське Шосе, від
північно-східного узбережжя Бразилії через важкодоступні райони Амазонії до
кордону з Перу.
Країни «зручного прапора»: Панама, Багамські Острови, Антигуа і
Барбуда.
Нерівномірність
економічного розвитку субрегіонів Америки. Країни Америки в міжнародному поділі
праці
США — головний інвестор
регіону, постачальник передових технологій, наукоємної продукції, новітніх
видів послуг. Канада та країни нової індустріалізації мають велику частку
продукції добувної та обробної промисловості, експортують мінеральну та
сільськогосподарську сировину, напівфабрикати, машинобудівельну продукцію
середньої складності, хімікати, лісоматеріали, продукти харчування. В окремих
країнах значного розвитку набула металургія, особливо кольорова на місцевій
сировині.
Невеликі країни
спеціалізуються на наданні фінансових, транспортних, туристичних послуг.
Зв'язки України з
країнами Америки
Україна — Америка:
1)
торговельно-економічна взаємодія. Найважливішими торговельно-економічними
партнерами України є США, Канада, Бразилія, Мексика, Еквадор, Аргентина;
2) культурно-гуманітарна
взаємодія. У США, Канаді, Аргентині, Бразилії проживає чисельна українська
діаспора. Розвинену система громадських та культурних організацій, наукових та
дослідницьких установ, музеїв, художніх колективів, мистецьких об’єднань, тижні
кіно тощо;
3) наукова та освітня
співпраця: обміни студентами і викладачами, створення спільних навчальних
програм, кафедри україністики.
УЗАГАЛЬНЕННЯ І
СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Завдання . Знайдіть на карті:
1) найбільші фінансові
центри Америки та морські порти;
2) Панамериканське та
Трансамазонське Шосе.
Порівняйте транспортні
мережі субрегіонів Америки. Зробіть відповідні висновки.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник, опрацювати
§ 24.
Випереджальне
(бажаючим учням). Знайти інформацію та підготувати повідомлення. Надіслати на мою пошту.
1. Панамериканське шосе — дорога через три Америки.
2.Туризм як чинник розвитку країн-островів Карибського моря.
3."Бананові республіки": типові ознаки, сучасний розвиток.
Нагадую, що дехто з вас не здав для перевірки Практикуми (практична робота №5). Ви можете виконану роботу сфотографувати,попередньо підписавши клас, прізвище, ім'я на кожній сторінці роботи та надіслати на мою електронну адресу lesya.stepasyuk@ukr.net
Шановні учні 10-х класів!
Ми продовжуємо наше дистанційне навчання.
Наступні уроки 31 березня (10-А клас)
6 квітня (10-Б клас).
ТЕМА.США:
ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ, ПРИРОДНО-РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ, НАСЕЛЕННЯ
Очікувані результати: учні називають основні
чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці; знаходять та
аналізують необхідну інформацію для характеристики країни.
Обладнання: підручники, атласи,
політична карта Північної Америки, фізична карта Північної Америки, дидактичні
картки, ресурси Інтернету.
Опорні та базові поняття: ЕГП, природні умови,
природні ресурси, густота населення, «старіння нації», урбанізація, система
розселення, імміграція, діаспора.
Поточний контроль знань. Завдання. Виберіть правильні
відповіді на запитання. Запишіть в зошити.
І варіант
Відповіді
ІІ варіант
1
Приатлантичний
10
2
США
9
3
Примексиканський
8
4
Мексика
7
5
Куба
6
6
Бразилія
5
7
Панама
4
8
Аргентина
3
9
Гаїті
2
10
Каліфорнійський
1
Питання
1. Найбільша за площею
та населенням католицька держава світу.
2. Країна, що посідає
першість за загальним обсягом ВВП в американському регіоні.
3. Країна, яку називають
«головною фермою» Америки.
4. Найбідніша країна
регіону.
5. Країна, яка крім США
та Канади, входить до складу НАФТА.
6. Промисловий район та
однойменний мегалополіс на сході Північної Америки.
7. Промисловий район, що
спеціалізується на нафтопереробці та нафтохімії.
8. Мегалополіс на
західному узбережжі Північної Америки.
9. «Цукровий острів»
10. Країна «зручного
прапора».
Зразок. І варіант. 1-6
Зразок. ІІ варіант. 1-5
Перша країна Америки,
яка стане об’єктом вашого дослідження, — США — одна з найпотужніших держав
світу. Вона відіграє провідну роль не лише в американському регіоні, а й на
світовій політичній арені та в економіці. Сьогодні ваша діяльність буде
спрямована на виявлення чинників, зумовлюють місце цієї країни в міжнародному
поділі праці.
1.«Візитна картка»
Офіційна назва —
Сполучені Штати Америки. Площа — 9,8 млн км2. Населення — 328,2 млн
осіб (2018 р.). Столиця — Вашингтон. Економічно високорозвинена держава, країна
«Великої Сімки». Президентська республіка, федеративна держава (50 штатів, 1
федеральний округ Колумбія).
2. ЕГП
Робота з картами атласу
Завдання. Охарактеризуйте ЕГП
США та оцініть його вплив на розвиток господарства країни.
Головні ознаки: територія складається
з континентальних штатів, Аляски та Гавайських островів; під контролем низка
островів Карибського моря (Пуерто-Рико, Віргінські острови) та Океанії (Американське
Самоа, острів Гуам та ін.); омивається водами Атлантичного і Тихого океанів, на
півночі (Аляска) — Північним Льодовитим океаном, берегова лінія майже 20 тис.
км з бухтами та затоками; межує з Канадою та Мексикою, через Берингову протоку
— з Росією; понад 200 років не було війн (за винятком громадянської війни
Півночі і Півдня).
3. Природно-ресурсний
потенціал
Завдання. Оцініть
природно-ресурсний потенціал США та спрогнозуйте потенційні можливості розвитку
господарства країни на власній природній сировині.
Рельєф різноманітний.
Рівнини і низовини внутрішніх частин країни створюють сприятливі умови для
сільськогосподарського освоєння. На заході — гірські системи Кордильєр, на
сході — невисокі гори Аппалачі. Головною перевагою клімату є достатнє зволоження
рівнинних земель східної частини країни і їх розташування в помірному і
субтропічному поясах. Природна родючість різноманітних ґрунтів поліпшується за
допомогою продуманої меліорації. Водні ресурси розподілені нерівномірно, однак
система Великих озер, ріка Міссісіпі з притоками є величезним резервуаром
прісної води. Ресурси корисних копалин багаті і різноманітні: нафти, природний
газ, кам’яне вугілля, залізні, мідні, поліметалеві, уранові руди, срібло,
золото, фосфорити, сірка, калійні солі. Рекреаційні ресурси різноманітні: 24
об’єкти Спадщини ЮНЕСКО, національні парки, заповідники, пляжі,
історико-культурна спадщина.
4. Населення
Робота з картами атласу,
підручником, статистичними матеріалами
Природний приріст 4,3 %,
сальдо міграції 3,9 %, середній вік 38 років, тривалість життя 80 років;
старіння населення (15,6 % старші за 65 р.). Середня густота населення 33,5
особи/км2, нерівномірний розподіл, на східному узбережжі понад 400
осіб/км2. Нащадки англійців та інші європейці (80 %): численні
діаспори німців, ірландців, англійців, шотландців, італійців, євреїв, поляків,
українців; афроамериканці (13 %) вихідці з Азії (4,4 %), корінні жителі — 1,2 %
(індіанці, ескімоси, алеути, гавайці), решта — 1,4 % (в основному вихідці з
Латинської Америки). Християни (протестанти — 46,5 %, католики — 20,8 %),
іслам, буддизм. Урбанізація 82 %. Найбільші міста: Нью-Йорк (18,6
млн), Лос-Анджелес (12,3 млн), Чикаго (8,7 млн), Маямі (5,8 млн), Даллас (5,7
млн). Субурбанізація, утворення міських агломерацій. Робоча сила — 160 млн,
структура зайнятості: сільське господарство — 0,7 °%, промисловість — 20,3 %,
сфера послуг — 80 %.
5. Українська діаспора в США
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник, опрацювати
§ 25 (стор.138-140).
Знайти на контурній карті географічні об'єкти, згадані в параграфі.
Відеоуроки для 9, 10 і 11 класів (РОЗКЛАД)
Нагадуємо, що “Школаonline” (відеоуроки для старшокласників, 9-й, 10-й, 11-й клас) можете переглядати на YouTube каналі «ДніпроТВ» за посиланням https://bit.ly/2IUzyVs
Розклад відеоуроків для старшокласників розміщено на офіційній вебсторінці департаменту https://bit.ly/3d9mCsP
У понеділок, 6 квітня, о 10:00 для учнів 5-11 класів з усієї країни стартує проєкт «Всеукраїнська школа онлайн» – уроки з 11 предметів, які за чітким розкладом транслюватимуть українські телеканали та YouTube-каналМіністерства освіти і науки.
Транслюватимуться уроки з: української мови, української літератури, історії України, всесвітньої історії, англійської мови, фізики, алгебри, геометрії, географії, хімії та біології.
Відповідно до розкладу занять пропоную вам долучатися до виконання навчальних завдань. Сподіваюся, що вони допоможуть вам самостійно опрацювати програмовий матеріал за курс 10 класу. Бажаю вам здоров'я й успіхів!
Наступна тема уроку для 10-А класу- 6 квітня. Для 10-Б класу- 7 квітня.
США: ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОГО ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО
РОЗВИТКУ. ГОСПОДАРСТВО
Очікувані результати : учні називають домінуючі складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки США, наводять приклади промислових
виробництв та послуг, що визначають міжнародну спеціалізацію країни, складають
комплексну економіко-географічну характеристику.
Обладнання:
підручники, атласи, економічна карта США, ресурси Інтернету.
Важко знайти державу, до якої б виявлялася більша
цікавість, ніж до США. Економічна могутність, військова міць, розгалужені
системи супутникового та інших засобів стеження, провідні позиції у світовій
науці і технологіях, відомий на весь світу американський спосіб життя, — все це
було створено за короткий проміжок часу.
1.Використовуючи знання з історії та географії, зробіть припущення,
які чинники лежать в основі економічної могутності США.
2.Прочитайте матеріал підручника §25 (стор.140-145)
3.Виконайте в зошиті Завдання.
За допомогою карт атласу, тексту підручника охарактеризуйте провідні
виробництва обробної промисловості США. Результати оформіть у вигляді таблиці:
Провідні
виробництва
Райони/центри
розміщення
Стисла
характеристика
ЗРАЗОК
багатопрофільне
машинобудування:
-автомобілебудування
Детройт
17 млн автомобілів щорічно; найбільші
компанії — «Форд мотор» «Дженерал моторс» та «Крайслер»
4.Знайдіть в атласі на карті США великі промислові і транспортні центри, сільськогосподарські пояси, країни -торговельні партнери.
5.Дослідження. (Подивіться, хто обирав собі ці теми на початку року. Надсилати мені на пошту )
- Форми територіальної організації
новітніх видів промислового виробництва у США.
- Економічна взаємодія вздовж
державного кордону між Мексикою і США.
-Складники підприємницького успіху української діаспори в Канаді і США. Бажаю успіхів! Бережіть себе і будьте здорові! Навчальний атлас
2. Попрацюйте з тренувальним тестом на освітній платформі «На урок».
Для цього, відкрийте посилання join.naurok.ua, - Канада введіть код доступу 786477
можна перейти і за цим посиланням, https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=786477
3. Пригадайте:
• На які природні ресурси багаті країни Південної Америки?
• Як формувалося населення Південної Америки?
• Які ознаки економіки властиві НІК Азії?
4. Опрацюйте параграф 27 (Автори В. В Безуглий Г. О. Лисичарова)
5. Дайте письмово відповіді на питання (4-8 речень):
Використовуючи текст підручника, географічний атлас (ст. 31) , охарактеризуйте чинники економічного розвитку Бразилії та поясніть, як вони забезпечили економічне зростання країни? Чинники економічного розвитку Бразилії
- Економіко-географічне положення
- Природно-ресурсний потенціал
- Працересурсний потенціал 6. Дайте усні відповіді.
Бразилія має надзвичайно високий рівень урбанізації – 85,4 %. Поясніть, які проблеми виникають в країні та що таке нетрі – фавели?
• Доведіть, що Бразилія – індустріально-аграрна країна,незважаючи, що понад половину ВВП країни припадає на сферу послуг.
• Охарактеризуйте міжнародні зв’язки України з Бразилією.
7 . Попрацюйте з тренувальним тестом на освітній платформі «На урок».
Для цього, відкрийте посилання join.naurok.ua, - Бразилія введіть код доступу 602016 можна перейти і за цим посиланням, https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=602016(обов’язково вказуйте своє прізвище й ім’я повністю)
Успіхів вам, шановні учні! Сподіваюся, що ви отримали нові знання і задоволення від такої роботи!
А Ви помітили, що Америка насправді - це качка, яка пливе по Тихому океанові 😂😂😂
Заповніть таблицю, зробіть висновки і позначте на контурній карті.
Довідка: ознаки просторової організаціі машинобудування країн - приокеанічне, -глибинне, прикордонне.
Завд.3.2, 3.3, 3.4 теж виконуємо.
На кожній сторінці (стор.21, 23, 24, 25,) виконаної Практичної роботи вказати своє прізвище та ім'я. Сфотографувати і надіслати 27-28 квітняна мою адресу lesya.stepasyuk@ukr.net
Бажаю успіхів! Бережіть себе і будьте здорові!
Вітаю вас, шановні 10 класники!
Наступна тема уроку для 10-А класу - 28 квітня. Для 10-Б класу- 4 травня.
Загальна характеристика Африки.
Особливості географічного положення Африки. Склад регіону. Сучасна політична карта Африки. Форми державного правління і територіального устрою краї, типи країн за рівнем економічного розвитку. Райони збройних конфліктів, прояви тероризму.
1. Опрацюйте параграф 28 підручника, ст. 160-163.
2. Розгляньте хмари слів «Регіони Африки».
Знайдіть країни та їх столиці кожного регіону на карті атласу,(стор.2-3) запам’ятайте їх розташування. Виконайте завдання за посиланням
Це цікаво!!! Завдання для зорової пам’яті, знання карти і логічного мислення https://learningapps.org/view1819813
3. Пригадайте план характеристики географічного положення.
Дайте відповіді на запитання:
1) Які країни не мають виходу до моря чи океану?
2) До яких за типом розвитку країн наближені країни Африки?
4. Використовуючи карти атласу ( стор. 1,2,3 Атласу ) згрупуйте держави за формою правління та формою територіального устрою:
Форма правління:
Республіки –
Монархії –
Форма територіального устрою:
Унітарні –
Федеративні –
5. Опрацювавши карту атласу, вкажіть, які країни за типом економічного розвитку домінують для кожного субрегіону Африки.
6. Опрацюйте текст параграфа, відповідну карту атласу ст. 46, та назвіть, до яких міжнародних організацій входять країни Африки та основну мету їх діяльності.
Яке значення вони мають для економічного розвитку країн Африки?
7. Установіть, у яких країнах Африки були задіяні українські миротворці. З’ясуйте особливості виконання миротворчої місії у цих країнах.
4. Виконайте наступні завдання ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ № 7.
Завдання 1.1.
Зразок: Алжир
Завдання1.2.
Завдання 2.1. Зразок:
Назва
Райони
Субрегіони
Країни
Нафта
а) Сахарський
Північний
Алжир
Лівія
Єгтпет
Бажаю вам здоров'я та успіхів!
Наступна тема уроку для 10-А класу - 12 травня. Для 10-Б класу- 18 травня.
Тема уроку: «Особливості економіки країни Африки» Виконайте завдання:
1. Опрацюйте параграф 30. 2. Дайте усні відповіді на питання в кінці параграфа підручника (Рубрика «Запитання і відповіді»).
3. Завершіть практичну роботу № 7, виконавши такі завдання :
2.2. Зразок:
Субрегіон
материка
Країна
Назва центру нафтопереробки
Чинник розміщення
Північна Африка
Єгипет
Александрія
Сировина, морський порт
2.4. Зразок:
Субрегіон
материка
Назва порту
Країна
Північна Африка
Касабланка
Марокко
Робота на контурній карті. 3.1. -
а)- основні райони видобування корисних копалин відповідно таблички у попередньому завд.2.1.,
б)- нафтопроводи,
д)- найбільші морські порти.
Виберіть необхідні умовні знаки та поясніть їх значення.
На кожній сторінці (стор.26, 27, 28, 29,) виконаної Практичної роботи вказати своє прізвище та ім'я. Сфотографувати і надіслати 12 -18 травняна мою адресу lesya.stepasyuk@ukr.net
3. Користуючись текстом підручника, інтернет-ресурсами, дайте короткі відповіді на питання. а) Назвіть найбільш важливі ознаки ЕГП Єгипту. б) Охарактеризуйте особливості розвитку економіки Єгипту.
в) На яких «трьох китах» ґрунтується економіка Єгипту?
4. Дайте усні відповіді на питання в кінці параграфа підручника (Рубрика «Запитання і відповіді»).
Успіхів вам, шановні учні! Сподіваюся, що ви отримали нові знання і задоволення від такої роботи!
ОтветитьУдалить