11 клас

 Добрий день, шановні 11 класники!  Розпочинаємо нашу географічну мандрівку  з дистанційної роботи.

ТЕМА УРОКУ 12 січня 2021 року
Атмосфера та системи Землі.
І. Перегляньте відеосюжет про  Атмосферу.



ІІ.Опрацюйте параграф 13. (Прочитайте текст та розгляньте відповідні малюнки)
1. Сонячно-земні взаємодії.
Зверніть увагу на те, які  існують форми сонячно-земних взаємозв'язків.
2.Тропосфера. 
Пригадайте, яку будову  має  атмосфера та які є основні характеристики стану повітря в тропосфері.
3. Температурний режим.
Вертикальний температурний градієнт – це величина, на яку змінюється температура повітря з підняттям вгору на кожні 100 м (у середньому вертикальний температурний градієнт становить приблизно 0,6°С на  кожні 100 м).


Задача 1. Визначте, якою буде температура повітря на висоті 2 км, якщо на рівні моря вона становить 22°С.

Розв’язання:

Якщо з підняттям на кожні 100 м висоти температура знижується на 0,6°С, то з підняттям на 1 км вона знизиться на 6°С. Звідси ми можемо визначити на скільки градусів знизиться температура при піднятті на 2 км:

2 × 6 = 12°С.

Далі визначаємо, якою буде температура на висоті 2 км:

22 – 12 = 10°С.

Відповідь: на висоті 2 км температура становитиме10°С.

Виконайте  самостійно . Задача 2. Визначте, якою буде температура повітря за бортом літака, який летить на висоті 10 000 м, якщо біля земної поверхні вона становить 20°С.

4. Зміна атмосферного тиску.

Величина атмосферного тиску змінюється при зміні температури повітря, а також при зменшенні густини повітря з висотою.
У нижніх шарах тропосфери з підняттям вгору  на кожні 1000 м  тиск знижується на 100 мм рт. ст.;                    100 м підйому – 10 мм рт. ст.; 10 м підйому – 1мм рт. ст.;

 Задача 1. Визначити тиск повітря на висоті 500 м, якщо на рівні моря він становить 740 мм рт. ст. 

Розв’язок: 1) Визначаємо, на скільки знизиться тиск із підняттям на висоту 500 м:
500м : 10м × 1 мм рт. ст. = 50 мм рт. ст.
2) Потім визначаємо, яким буде атмосферний тиск на висоті 500 м:
740 мм рт. ст. – 50 мм рт. ст. = 690 мм рт. ст.
Відповідь: атмосферний тиск на висоті 500 м становитиме 690 мм рт. ст.

Виконайте  самостійно. Задача 2. Визначити атмосферний тиск на вершині гори Говерла (2061 м), якщо на висоті 183 м він у цей час становить 720 мм рт. ст.

5. Вітри. 
Зясуйте. Які є постійні і періодичні вітри?
За кліматичною картою світу ( стор. 16  в атласі) знайдіть ці вітри.
6. Вологість повітря.
В атмосфері завжди є певна кількість водяної пари. Вона потрапляє в повітря завдяки випаровуванню. 
Абсолютна вологість – це кількість водяної пари в 1 м ³ повітря (в грамах).
Відносна вологість повітря – це відношення фактичного вмісту водяної пари до можливого при даній температурі, виражене у відсотках.  Відносну вологість повітря визначають за формулою: r = q / Q × 100%;  де r – відносна вологість, q – абсолютна вологість, Q – стан насичення.

Задача 1. Визначте відносну вологість повітря, якщо відомо, що при температурі 20°С в 1м³ повітря водяної пари міститься 15 г (при даній температурі в 1м³ повітря може міститися 17 г водяної пари).
Розв’язок: відносна вологість повітря – це відношення тієї кількості водяної пари, що є в повітрі, до можливої при даній температурі, виражене у відсотках. Отже, 15/17 × 100% = 88,2%   
Відповідь: відносна вологість повітря  88,2%.

Задача 2.  Температура повітря 20°С, а дефіцит вологи становить 3,2 г/м³. Визначте відносну вологість повітря, якщо точка роси при даній температурі становить 17 г/м³ водяної пари.
Розв’язок: щоб визначити відносну вологість повітря, потрібно знайти відношення тієї кількості водяної пари, що є в повітрі, до можливої при даній температурі.
1.    Ми знаємо, що дефіцит вологи  3,2 г/м³. Отже, у 1 м³ повітрі міститься 13,8 г водяної пари:
17 г/м³ – 3,2 г/м³ = 13,8 г/м³.
2. Далі визначаємо відносну вологість повітря:
13,8/17 × 100% = 81%
Відповідь: відносна вологість повітря 81%.

Задача 3. Класна кімната має розміри 6 м × 4 м × 3 м. Визначити, при якій кількості водяної пари в повітрі буде відбуватися конденсація, якщо  температура у класній кімнаті 20°С.
Розв’язок:
1.    Визначаємо об’єм класної кімнати:
6 м × 4 м × 3 м = 72 м³
2.    Обчислюємо вміст водяної пари, яка може втриматись в повітрі, (відомо, що точка роси при температурі 20°С становить 17г/м³):
72 м³ × 17 г/м³ = 1224 г = 1 кг 224 г
Відповідь: конденсація буде відбуватися, якщо вміст водяної пари в повітрі перевищуватиме 1224 г.

7. Опади. Погода. Синоптична карта.
За кліматичною картою світу ( стор. 16  в атласі) знайдіть місця з рекордною кількістю опадів. Спробуйте пояснити причини такого розподілу опадів.
ІІІ. Перевірте свої знання і вміння  за запитаннями  на стор. 64.

Завдання бажаючим: Провести дослідження, або виконати міні - проєкт (Теми на стор. 75 підручника). Дедлайн 26 січня. Надсилати на електронну адресу 

Бажаю успіхів.


                                        Добрий день, шановні 11 класники!  

                                      ТЕМА УРОКУ 19 січня 2021 року
                                                                 Клімат.
І. Пригадайте! 
- які  існують форми сонячно-земних взаємозв'язків.
- яку будову  має  атмосфера та які є основні характеристики стану повітря в тропосфері.
як змінюється температура та атмосферний тиск з підняттям вгору.
- які є постійні і періодичні вітри.
- як визначити вологість повітря.
- які є закономірності розподілу температури та опадів.
ІІ.Опрацюйте параграф 14. (Прочитайте текст та розгляньте відповідні малюнки)
1. Кліматотвірні чинники. Сонячна радіація. Атмосферна циркуляція. Підстильна поверхня.
Запамятайте основні кліматотвірні чинники та поясніть їх вплив на формування клімату.
Поясніть, як змінюється погода під час проходження циклону. антициклону, холодного і теплого фронтів.
2. Перегляньте відеосюжет про  Кліматичні пояси та кліматичні діаграми.

ІІІ. Перевірте свої знання і вміння  за запитаннями  на стор. 69.
Підготуйтесь до виконання Практичної роботи № 5 (Атлас, Практикум. Кольрові олівці: синій і червоний).
Бажаю успіхів!


                                         Світовий океан.

                   


 



Завдання  для учнів, які були відсутні на уроках під час виконання завдань практичної роботи # 6:
Завдання 1.1.

Виконати III варіант  - Індійський океан.

Завдання 2.2.
За фізичною, кліматичною, природних зон картами  Африки   ..... ( далі за завданнями а).б). в).  виконати на контурній карті  стор. 32-33).
Встановіть та обгрунтуйте зв'язки  між географічними об'єктами:
Канарська течія - ●1мм( місце з рекордною мінімальною кількістю  опадів).
Гвінейська течія - ● 10470 мм (місце з рекордною максимальною кількістю опадів)

Бажаю успіхів. 





                   Добрий день, шановні 11 класники!   
         Розпочинаємо 3 чверть з дистанційної роботи
                                             30 березня 2021 р. 


І.Пригадайте:
1. Що вивчає наука демографія? 
2. Які процеси належать до демографічних? 
3. Що таке природний рух населення? 
4. Що таке міграція? 
5. Які види та причини міграції?

ІІ.  Шановні учні! Сьогодні розглянемо головні особливості народонаселення світу. Важливо щоб ми знали які процеси проходять в людському суспільстві, як і чому змінюється кількість населення,  де воно розміщується, причини його переміщення тощо. 
Чисельність населення на Землі 7,6 млрд осіб. Яка динаміка його зростання? Переглядаємо відео за посиланням:

ІІІ. 1. Опрацюйте матеріал параграфа 21 підручника
2. Перегляньте онлайн урок «Географія. Демографічні процеси у світоситемі» за посиланням

IV. Використовуючи Інтернет-ресурси проведіть дослідження на вибір

1. Уплив старіння населення на місце країни в міжнародному поділі праці.  
2. Працемісткі виробництва густозаселених регіонів світу.
3. Екологічні та соціальні проблеми густозаселених регіонів світу

V Перевірте свої знання

Запитання 1.   Які з зазначених показників не характеризують природний рух населення?

варіанти відповідей
 

Расово-етнічна структура населення та сальдо міграцій

 
 

Статево-вікова структура населення та середня тривалість життя

 
 

Коефіцієнт потенційної народжуваності на одну жінку та народжуваність

 
 

Шлюбно-сімейна структура та природний приріст населення

Запитання 2

Для якої з зазначених груп країн притаманні наступні ознаки шлюбно-сімейної структури населення? Характерні ранні шлюби та багатодітні сім’ї. В сім'ї чітко визначені функції чоловіка та жінки. Розлучень практично немає: шлюб припиняється в зв'язку зі смертю одного з членів подружжя.

варіанти відповідей
 

США, Канада, Нова Зеландія

 
 

Афганістан, Нігер, Мозамбік

 
 

Польща, Італія, Іспанія

 
 

Казахстан, Вірменія, Молдова

Запитання 3

За даними інституту демографії в країні N спостерігається демографічна ситуація з наступними ознаками: 11,3‰Н – 9,5‰С = 1,8‰ПП. Які заходи демографічної політики могли б розв’язати демографічні проблеми даної країни?

варіанти відповідей
 

Збільшення віку вступу до шлюбу, роз’яснювальна робота серед віруючих

 
 

Законодавче обмеження дозволеної кількості дітей в сім’ї, заборона шлюбів до закінчення навчання в виші

 
 

Уроки для старшокласників з планування родини, спрямовані на пропаганду малодітних сімей

 
 

Відпустки по догляду за дитиною, допомога самотнім батькам, робота з підвищення стабільності сімей

Запитання 4

Іммігранти становлять понад чверть від усіх зайнятих у будівництві на території Франції та близько 40% – у Швейцарії. З-поміж працівників автоскладальних підприємств навколо Парижу третину становлять вихідці з країн, що розвиваються або ж країн з перехідною економікою. Усе це є проявом яких видів міграцій за їхніми мотивами?

варіанти відповідей
 

Політичних

 
 

Національних

 
 

Економічних фізичних

 
 

Економічних інтелектуальних

Запитання 5

В результаті економічної інтеграції між Бельгією, Нідерландами та Німеччиною; Францією та Німеччиною; Францією та Швейцарією; Німеччиною та Люксембургом в Європі сформувалися «транскордонні райони». В їхніх межах щоденно спрямовані потоки трудових та культурно-побутових переміщень людей крізь кордони сусідніх держав. Це ілюструє прояв яких видів міграцій населення та їхньою тривалістю?

варіанти відповідей
 

Сезонних

 
 

Маятникових

 
 

Вахтових

 
 

Транзитних

Запитання 6

Виберіть три відповіді з семи. В країні Х спостерігається перший (звужений) тип відтворення. Які особливості перебігу демографічних процесів характерні для даної країни?

варіанти відповідей
 

Високий рівень народжуваності

 
 

Низький рівень народжуваності

 
 

«Молоде» населення.

 
 

Зростає частка працездатного населення

 
 

Високі темпи демографічного старіння

 
 

Високий природний приріст населення

 
 

Зростаючий рівень смертності населення

Запитання 7

Виберіть три відповіді з семи. Який вплив має достатній або нормальній ступінь якості життя в розвинених країнах на природний та механічний рух їхнього населення, та як це, в свою чергу, відбивається на розвитку економіки та спеціалізації країн?

варіанти відповідей
 

Через нестачу робочих місць характерне від’ємне сальдо міграцій населення

 
 

Із розвитком технологій спостерігається стійке зниження потреби в кількості фізичної робочої сили

 
 

Існує надлишок дешевої робочої сили з низьким рівнем кваліфікації

 
 

Наявна власна кваліфікована дорога робоча сила та додаткове залучення в економіку іммігрантів

 
 

У міжнародному поділі праці країни вирізняються своєю сировинною спеціалізацією

 
 

Наукомісткі виробництва розвиваються на власних трудових ресурсів, а працеміскі – на дешевій робочій силі іммігрантів

 
 

Працеміскі виробництва, які мають гарантованих ринок збуту, використовують власну дешеву робочу силу

Запитання 8

Виберіть три відповіді з семи. Як впливає бідний та злиденний ступінь якості життя в ряді країн, що розвиваються, на природний та механічний рух їхнього населення, та як це, в свою чергу, відбивається на розвитку економіки та спеціалізації країн?

варіанти відповідей
 

Через нестачу робочих місць характерне від’ємне сальдо міграцій населення

 
 

Із розвитком технологій спостерігається стійке зниження потреби в кількості фізичної робочої сили

 
 

Існує надлишок дешевої робочої сили з низьким рівнем кваліфікації

 
 

Наявна власна кваліфікована дорога робоча сила та додаткове залучення в економіку іммігрантів

 
 

У міжнародному поділі праці країни вирізняються індустріальною спеціалізацією та сферою послуг

 
 

Наукомісткі виробництва розвиваються на власних трудових ресурсів, а працеміскі – на дешевій робочій силі іммігрантів

 
 

Працеміскі виробництва, які мають гарантованих ринок збуту, використовують власну дешеву робочу силу

Запитання 9

За статистичними даними розрахуйте природний приріст в зазначених країнах, та знайдіть країну з найменшим показником. Показники народжуваності та смертності в країнах становлять (‰):

варіанти відповідей
 

Норвегія: народжуваність – 12,2 ‰, смертність – 8,1‰

 
 

Естонія: народжуваність – 10,3 ‰, смертність – 12,5‰

 
 

Малайзія: народжуваність – 19,4 ‰, смертність – 5,1‰

 
 

Папуа-Нова Гвінея: народжуваність – 24,0 ‰, смертність – 6,5‰

Запитання 10

Нині в світі існує 15 держав, з населення понад 100 млн. осіб, в яких проживає майже 2/3 усього людства. Які з зазначених країн світу належать до топ-15 за цим показником?


варіанти відповідей
 

Канада, Аргентина, Саудівська Аравія

 
 

Казахстан, Іран, Туреччина

 
 

Бангладеш, Нігерія, Бразилія

 
 

Австралія, Німеччина, Алжир

Запитання 11

На початку року в країні N проживало 60,0 млн. осіб. Протягом року рівень народжуваності склав 8‰, рівень смертності  12‰. За рік виїхало з країни 120 тис. осіб, а приїхало на постійне місце проживання 360 тис. осіб. Якою стала чисельність населення країни N наприкінці року?

варіанти відповідей
 

60,00 млн. осіб

 
 

60,48 млн. осіб

 
 

59,52 млн. осіб

 
 

60,24 млн. осіб

         Дослідження   і тестові завдання надсилайте на  електронну пошту до 02.04.2021 р.   lesya.stepasyuk@ukr.net                  


   Бажаю успіхів!


                                                     6 квітня 2021 року.
                        Тема: Поняття «Глобальна економіка».                                             
Світовий ринок технологій, патентів і ліцензій,                                     інформаційно-технологічних послуг.                                                                  Система  виробництва. 
Наш світ з розвитком технологій стає все більш «тісним» і доступним, тому й економічні відносини все активніше переходять у форму глобальних. 

І. Прочитайте розділ 1 параграфу 23.
- Як ви розумієте поняття глобалізації? 
- Наведіть приклади ТНК. 
 - Поясніть суть процесів кооперування, комбінування, спеціалізації. 
 - Як ви розумієте твердження, що, купуючи авто «Тойота», близько 30 % вартості ви сплачуєте за товарний знак? 

ІІ. Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=YUj1emwFknM
У чому плюси і мінуси ТНК? Яка роль ТНК у глобалізації світу? Доведіть, що ТНК мають широку спеціалізацію.

ІІІ. Прочитайте розділ 2 параграфу 23.
Світовий ринок технологій, патентів і ліцензій.
Основна форма обміну — ліцензійна торгівля патентами та ноу-хау (безпатентними) ліцензіями. 
Патент — комплекс виключних прав на використання винаходу. Ліцензія — дозвіл на впровадження зазначеного виду діяльності протягом визначеного строку. 
Ноу-хау — технічний досвід і секрети виробництва. 

Знайдіть додаткову інформацію про поняття "ноу-хау", "копірайт". Поясніть, яким чином вони захищають інтелектуальну власність.
Запишіть в зошиті.   

ІУ, Прочитайте розділи 3-4 параграфу 23.
Назвіть складники  та основні історичні типи розвитку Системи виробництва. Запишіть в зошиті.   


                                                Бажаю успіхів!
     

                                    13 квітня 2021 року.
                        Тема: Глобальні ланцюги доданої вартості у                                         виробництві чорних металів, алюмінію, міді.                                       Чинники  та форми спеціалізації країн.    
                                            Практична робота № 8. 

Запрошую на урок за посиланням  

       Приготувати для роботи : підручник, атлас, кольорові                                            олівці, Практикум.
       Практикуми, які ви здавали мені, передаю черговому на                                      вахту. Можете забрати.

   Домашнє  завдання.

Завершити практичну роботу.

Виконати наступні завдання практичної роботи: 

1.1.;  2.1;  2.2.

Використати для роботи відповідні карти атласу. Матеріали параграфу 25 (стор.132-133),  малюнок 115. 

Перегляньте відео "Цікаво про алюміній"

    
Матеріали пробного ЗНО 



                                        20 квітня 2021 року.
  Тема  «Українська держава і територія держави України. Політико-географічне положення України: глобальне, регіональне, сусідське. Політико-економічна оцінка державного кордону України. Реформування адміністративно-територіального устрою України»


1. Пригадайте з курсу історії та географії попередніх років, яке відношення до України мають  події 1917, 1919,  1922-1991, 1954, 1991, 2014 років. Як це вплинуло на формування державного кордону України?
2. Опрацюйте параграф 28 підручника.
3. Перегляньте відео за посиланням і пригадайте, в чому універсальність географічного положення України?
https://www.youtube.com/watch?v=lP0RAbA2NLM
4. Використовуючи план характеристики та відповідні карти атласу, спробуйте охарактеризувати ПГП України.
Характеристика політико-географічного положення країни
 Політико-економічна оцінка державних кордонів:
• Країни-сусіди та  рівень їх економічного розвитку; (https://learningapps.org/view4918660)
• спільні кордони з тісними політичними та економічними партнерами;
• спільні кордони з країнами інших політичних та економічних блоків.
 Положення відносно транспортних коридорів, ринків сировини та збуту товарів:
• вихід до моря, річкові зв'язки;
• торговельні відносини з сусідами;
• забезпеченість власною сировиною.
 Положення відносно «гарячих точок» планети:
• гарячі точки у прикордонних країнах,
• військово-стратегічний потенціал країни, військові бази за кордоном, участь країни в конфліктах, миротворчих операціях
Які зміни в ПГП відбулися в останні роки? Який вплив вони мають на економічний розвиток України? 
5. Повторіть адміністративно територіальний устрій України https://learningapps.org/view3689668
- Які зміни відбуваються сьогодні із адміністративно-територіальним устроєм України? 
- Чи відбуваються такі зміни у Вашому районі?
- Яке Ваше ставлення до даних змін?
6. Пригадай чи підготуйся до ЗНО
https://learningapps.org/view4757

7. Пройти тестове завдання.  Дедлайн 20.04. до 15.00.   


                                    18 травня                   
Тема.  Населення України.  

Практична робота №9. Аналіз картограм народжуваності, смертності, природного приросту, густоти населення, урбанізації в Україні. 

1. Перегляньте відеоурок «11 клас. Географія. Населення України» за посиланням  та випишіть у зошит  шляхи вирішення демографічних проблем в Україні.
2. Прочитайте § 29 підручника (Автори: С.Г. Кобернік, Р.Р. Коваленко). 
3. Пропоную також  переглянути  відео:
- «Українська демографія» - Джерело 1.
- «Заробітчани з України: куди і на які роботи вони їздять» - Джерело 2.
4. Спробуйте дати усні відповіді на запитання:
- Які головні причини зменшення кількості населення в Україні протягом останнього століття?
- Які позитивні і негативні наслідки зовнішньої трудової міграції з України?
- Поясніть значення термінів: урбанізація,  субурбанізація, рурбанізація, джентрифікація. Які з цих процесів поширені  в Україні?

Практична робота №9
Аналіз картограм народжуваності, смертності, природного приросту, густоти населення, урбанізації в Україні.
Завдання 1.За даними тематичних карт атласу «Географічний простір Землі. 11 клас» або матеріалами на сайті   
Джерело 3 згрупуйте області України й запишіть їхні назви у відповідні комірки таблиці (Таблиця додається

 

Області України

 

 

                      

Демографічні процеси

Розселення

народжуваність,

 ‰

смертність,

 ‰

природний приріст,

густота населення, осіб/км²

рівень урбанізації, %

Україна в цілому

10,5

14,4

-3,9

74,3

68,9

Області з показником вищим за середній по країні

 

 

 

 

 

Області з показником близьким до  середнього по країні

 

 

 

 

 

Області з показником нижчим за середній по країні

 

 

 

 

 

).

Завдання 2. За статево-віковою пірамідою України 2019  року  

Джерело 4 )  простежте тенденції щодо зміни народжуваності, смертності та характеру зміни поколінь в нашій державі протягом останніх десятиліть.
За даними таблиці у висновку схарактеризуйте відмінності перебігу демографічних процесів та  розселення в різних регіонах України. Поясніть причини даних явищ.


                                        22  травня    

 

Сільське господарство світу

І. Перегляньте відео :




 ІІ. Прочитайте  параграф 25  підручника (стор.125-128).
Консультації в школі 
за розкладом уроків.
             


                                          25  травня    
Металургія світу

                 
І. Перегляньте відео : 

ІІ. Прочитайте  параграф 25  підручника (стор.132-133).

Консультаціії в школі за розкладом уроків.

                                      01 червня    
Класифікація вітрів
 І. Перегляньте відео : 

ІІ. Повторіть параграфи 13-14     
Консультації в школі за розкладом уроків.                                                                                  08 червня   
             Задачі на координати 
 І. Перегляньте відео : 

ІІ. Повторіть параграфи 2-4            
Консультації в школі за розкладом уроків. 

2 комментария: